streda 10. júna 2015

|DIY Marble Tray/Mramorový podnos|

Zdravím zlatíčka,
ako ste na tom so sledovaním najnovších trendov v domácom dekore? Ja zbožňujem prezeranie obrázkov cudzích bytov, izbietok, zašívárničiek a iných podobných miest, ktoré sa hemžia krásnymi a vkusne zariadenými vecami. Páčia sa mi rôzne štýly, čo bude asi trochu problém v budúcnosti, ak si budem chcieť zariadiť niečo vlastné. Na čom však fičím úplne najviac sú bytové doplnky. Somarinky všeho druhu, to je moje. A Pinterest je na inšpirovanie sa ako stvorený. Neviem či ste vedeli, že v kurze je momentálne mramor a mramorové doplnky. Pamätám sa, keď to bolo v kurze dobrých pár rokov dozadu, to som bola ešte dieťa, a absolútne sa mi to nepáčilo. Prišlo mi to hrozne chladné a lacné. No chute sa asi menia a ja som si tento trend doslova zamilovala. Mamina mala doma zvyšok mramorovanej tapety starej asi tak 20 rokov :D A tak ma okamžite napadlo, čo s ňou. Mám taký malinký podnos, na ktorom je nalepený obrázok, ktorý mi k ničomu v izbe neladil. Nie je škaredý, no chcela som niečo neutrálne, čo by príliš v izbe nekričalo a tak som tam vždy dávala biely papier, ktorý sa buď zvlnil alebo zašpinil. Jeho prelepenie tapetou mu však dodalo úplne iný rozmer. Tak sa poďte pozrieť, ako na to ;)

Na takýto DIY projektík budete potrebovať len zopár maličkostí.

  • objekt, ktorý chcete zamaskovať alebo "vytuningovať"
  • kúsok mramorovanej tapety (moja je poskladaná, preto je na obrázku taká tenká)
  • pravítko na zmeranie podnosu alebo vášho iného objektu
  • ceruzku, aby ste si vedeli zaznačiť, akú veľkú tapetu budete potrebovať
  • gumu (len do istoty, v prípade, že sa pomýlite)
  • nožnice
  • plastovú kartu, kreditku alebo niečo podobne tenké



V prvom rade si musíte objekt zmerať, potom si ceruzkou a pravítkom rozmery prenesiete na tapetu a vystrihnete požadovaný kúsok tapety.


Tapetu potom odlepíte a pokúsite sa ju čo najpresnejšie aplikovať na vyčistený povrch objektu. Odporúčam nesťahovať tapetu z papiera naraz, ale postupne, ako ju budete prikladať a nalepovať. Verte mi, uľahčí vám to prácu. Chce to trochu trpezlivosti,pretože určite sa vám ju nepodarí nasmerovať presne na prvý krát.



Veľmi dobrým trikom, ktorý ma napadol až ku koncu fotenia je použitie akejkoľvek karty (možno nie kreditnej, aby ste si ju nezlomili :D) na postupné uhladzovanie tapety a vytláčanie bublín. Dosiahnete tak čistejší vzhľad.


Tak a tu už máme finálny produkt. Priateľ povedal, že on tam vidí, že je to len tapeta a nepáčilo sa mu to, no ja som s výsledkom veľmi spokojná. Hlavne, že som sa zbavila toho výrazného obrázka a tapeta je aj lesklá, takže ak sa na ňu niečo vyleje, viem to hneď utrieť. A takto na fotke ten podnos nevyzerá zle, čo poviete?


Máte radi DIY projekty?
Robievate aj vy nejaké?
Pekný deň prajem


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára