streda 15. februára 2017

|Jo Malone|

Ako iste viete, pred nejakým časom som navštívila Londýn, kde som sa vždy chcela pozrieť a hoci sa mi výlet veľmi páčil a bolo úžasné vidieť všetky tie krásne pamätihodnosti a miesta, ktoré často vidíte len vo filmoch, neohúril ma až do takej miery ako som čakala. Všetko mi to prišlo len ako krásne pozlátko, no vo vnútri sa nachádza len samý chaos, zhon a milióny ľudí. Aj napriek tomu, že je tam toľko možností na nakupovanie a dostanete tam prakticky čokoľvek, za normálnych okolností by som bola v siedmom raji, no mala som z toho väčší stres a nevedela som si to jednoducho vychutnať. Ale podarilo sa mi natrafiť na pár vecí, ktoré som mala na zozname prianí už dlhšie a jednou z tých vecí bol aj parfém Jo Malone, ktorý som mala vyhliadnutý už dávnejšie na notino.sk.



Pôvodne som nemala vybratú žiadnu konkrétnu vôňu, pretože som nikdy žiaden z týchto parfémov nemala možnosť ovoňať, takže som tam šla len zo zvedavosti a vidíte ako to nakoniec dopadlo. Vône boli strašne rôznorodé. Niektoré boli veľmi kvetinkové, iné zas dosť ovocné, no mne nakoniec učarovala najviac vôňa "Wood Sage&Sea Salt", ktorá mi pripomínala detstvo a to z jedného prostého dôvodu. Ako malá som mala vôňavku s názvom Chuppa Chups, ktorú si možno niektoré z vás pamätajú. Hovorím o modrej verzii, ktorá voňala krásne sviežo a citrusovo. A táto je presne taká istá.


Najprv som nevedela, čo Wood sage je, no po vygooglení (vďaka bohu zato) som zistila, že parfém obsahuje Teucrium scorodonia - hrdobarku páchnucu z čeľade Lamiacea (hluchavkovité). Táto rastlinka bola často v minulosti využívaná pre jej údajné liečiteľské vlastnosti napríklad pri pohryzení hadom, no vraj je možné použiť ju aj proti horúčke, nachladnutí, či problémoch s pokožkou alebo obličkami. Dočítala som sa tiež, že vôňa tejto rastlinky je dosť silná a mnohým pripomína šalviu alebo dokonca cesnak. Preto si neviem predstaviť, akoby niečo také mohlo fungovať v parféme, no na počudovanie funguje. 



Vôňa je veľmi svieža, energická, pripomínajúca mi morský vánok, čo bude s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobené morskou soľou, ktorá je ďalšou zložkou parfému alebo kolínskej ako sa to píše na obale. Nie som bohvie aký odborník na vône, takže aj popisovanie tohto parfémiku je pre mňa trochu ťažké, pretože sa väčšinou orientujem len tým, či sa mi daná vôňa páči alebo nie. No v tejto cítim aj akúsi jemnú pikantnosť. Je to typ vône, ktorá ma nikdy neomrzí a mohla by som ju nosiť dennodenne do konca môjho života a pravdepodobne by ma neomrzela. Je veľmi nevtieravá, no zároveň má v sebe niečo zvláštne, čo vás prinúti sa zastaviť a popremýšľať.




V obchodíkoch Jo Malone nájdete aj malé, 30ml verzie všetkých parfémikov, no ja som sa rozhodla, že siahnem po väčšom 100ml, ktoré mi vydrží oveľa dlhšie a hoci stojí ozaj veľa, takýto parfém si kúpim len raz za čas a je to podľa mňa investícia, ktorá má zmysel. Pretože niekedy sa treba rozmaznať, no nie?



Je dosť ťažké vyberať si vôňu ak ju nepoznáte osobne a pri cenách týchto parfémov si to človek pravdepodobne dva krát dobre premyslí, či do nich zainvestuje bez toho, aby ich ovoňal. Osobne vám však túto vôňu môžem len a len doporučiť všetkými desiatimi, pretože si myslím, že by sa mohla páčiť väčšine z vás. Takže ak uvažujete nad kúpou parfémika Jo Malone Wood Sage&Sea Salt, je k dostaniu na eshope notino.sk, ktorý ma celkom slušný výber nie len parfémov tejto značky ;)


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára